سفارش تبلیغ
صبا ویژن
  • + به بعضی ها باید گفت *نقد می‌کنی یا نق می‌زنی؟!*انتقاد کردن این است که شما یک نقطه‌ى منفى را پیدا کنید، با تکیه‌ى بر نقطه‌ى مثبتى که وجود دارد، آن نقطه‌ى منفى را نشان بدهید و مغلوب کنید.اما نق زدن یعنی آدم یک نقطه‌ى منفى را بگیرد، همین طور هى بنا کند آن را تکرار کردن.
  • + "آخوند خراسانی از آقای نخودکی خواست که او را موعظه کند. آقای نخودکی گفت: آقای آخوند گفت مرنجان را فهمیدم یعنی کسی را اذیت نکنم. ولی مرنج یعنی چی ؟ چطور میتوانم ناراحت نشوم. مثلا وقتی بفهمم کسی مرا غیبت کرده یا فحش داده چطور نباید برنجم؟ اقای نخودکی گفت: علاج آن است که خودت را کسی ندانی. اگر خودت را کسی ندانستی دیگر نمی رنجی. "
  • + دقت کردین !؟ قصه‌ها واسه ” بیدار کردن ” آدما نوشته شده اما ما واسه ” خوابیدن ” ازشون استفاده می‌کنیم !
  • + خدا نکند برسیم به جایی که برایمان* « از دست دادن »* از *« دست دادن »* عادی تر شود ...
  • + بیچاره *گل فروش* تنها کسی است که،وقتی با *گل* وارد خانه میشود همه *غمگین* میشوند...
  • + بوی *دود* می آید به گمانم جمـــــاعتی پای *دنــیــــــآی مجآزی* می سوزانند عمــــــــــر خویش را!!! مارو میگه هااا :(
  • + موشی در خانه صاحب مزرعه تله موشی دید. به مرغ و گوسفند و گاو خبر داد. همه گفتند تله موش مشکل توست به ما ربطی ندارد! ماری در تله افتاد و زن مزرعه دار را گزید. از مرغ برایش سوپ درست کردند. گوسفند را برای عیادت کنندگان سر بریدند. گاو را هم برای مراسم ترحیم کشتند! و در این مدت موش از سوراخ دیوار نگاه می کرد و به مشکلی که به دیگران ربط نداشت فکر می کرد!:)
  • + مو سر زمین بودم *با تراکتور* - بعد جنگ رفتم سر همو زمین *بی تراکتور *( عباس در آژانس شیشه ای )
  • + گاهی آدم میماند بین بودن یا نبودن! به رفتن ک فکر می کنی اتفاقی می افتد که منصرف می شوی… میخواهی بمانی، رفتاری می بینی که انگار باید بـــروی! این بلاتکلیفی خودش کلــــی* جهنـــــــــــــــم* است
  • + دعای باران چرا؟ دعای صبر بخوان این روزها دلها تشنه ترند تا زمین خدایا کمی صبر ببار

ایران هراسی در میان کودکان آمریکایی

شبکه فاکس قرن بیستم آمریکا، انیمیشنی آمریکایی با عنوان "مرد خانواده" تولید و پخش نموده است که نقش اصلی فیلم با صراحت می‌گوید: باید به ایران حمله کنیم!

 

 

 

 

 

 

مدت‌هاست که رسانه‌های غرب، موضوع "ایران هراسی" و "اسلام هراسی" را به عنوان یکی از مهمترین سرفصل‌های جنگ نرم، در برنامه? خود قرار داده و برای آن سریال، فیلم سینمایی و انیمیشن‌های زیادی را ساخته و خواهند ساخت.


یکی از این رسانه‌های غربی که روی محور ایران‌هراسی فعالیت بسیاری انجام داده است "کمپانی فاکس قرن بیستم" است که اتفاقا متعلق به فردی یهودی به نام "رابرت مرداک" است. این شبکه سریال‌هایی از جمله سریال پربیننده و طولانی "24" را ساخته که در آن به صورت مستقیم اسلام را به عنوان ایدئولوژی تروریسم و جمهوری اسلامی ایران را به عنوان اسپانسر تروریسم معرفی می‌کند.

البته سریال "24" از جمله تولیداتی است که اساساً با هدف پرداختن به موضوع تروریسم و نسبت دادن آن به جوامع مسلمان و دشمنان آمریکا ساخته شده است، لیکن بسیاری از تولیدات تلویزیونی و سینمایی و حتی محصولات رسانه‌ای برای کودکان هستند که با موضوعات غیر مرتبط ساخته می‌شوند، اما با این حال، گاه و بی‌گاه و به هر بهانه‌ای دقایقی از فیلم را ولو به اندازه یک دیالوگ کوتاه، به موضوعات ایران‌هراسی و اسلام‌هراسی می‌پردازند تا اولاً با یک فیلم تهاجمی روبرو نباشیم و مواضع صریح علیه آن نگیریم و ثانیاً در تعداد زیادی از فیلم‌ها این موضوعات مطرح شده و عادی‌سازی شود که این امر با پذیرش بیشتری همراه است. در چنین شرایطی ایرانیان زیادی در جهان هستند که با احساس وطن دوستی و حساسیت این موضوعات را دنبال و نسبت به آن مواجهه صورت می دهند.

در "مرد خانواده" که موضوع آن خانواده ای است که در یک شهر خیالی زندگی می کنند، در یکی از قسمت ها تحت عنوان "بازدید از محل سابق مرکز تجارت جهانی" از زبان یکی از کاراکترها به نام پیتر (پدر خانواده)، حمله به ایران اشاره می شود. پیتر قصد دارد خانواده خود را برای تفریح به گرند کنیون (دره ای عمیق در سر راه رودخانه کلرادو واقع در شمال ایالت آریزونا که یکی از عجایب طبیعی جهان محسوب می شود) ببرد. آنها با ماشین شخصی شان به سوی این محل راه می افتند که ناگهان از محل سابق مرکز تجارت جهانی (که در حملات یازده سپتامبر نابود شد) سر در می آورند.
پسر خانواده می پرسد: «چرا ما آمدیم نیویورک؟ من فکر کردم می خواهیم برویم گرند کنیون!» مادر خانواده می گوید: «برای گرامیداشت قربانیان.» پدر خانواده (پیتر) می گوید: « اینجا جایی است که اولین انسان پیر شد.» سگ خانواده (برایان) حرف او را تصحیح می کند و می گوید: «پیتر، این محل حملات تروریستی یازده سپتامبر است.» پیتر می پرسد: «صدام حسین این کار را انجام داد؟ برایان می گوید: «نه.
- ارتش عراق؟
- نه
- یک نفر از عراق؟
- نه
- همان زنی که یک بار از عراق دیدن کرد؟
- نه پیتر، عراق هیچ نقشی در این حمله نداشت. آن کار یک مشت عربستانی، لبنانی و مصری بود که از سوی یک فرد عربستانی حمایت مالی می شدند، در افغانستان زندگی می کردند و پاکستان هم به آنها پناه داد.
– منظورت اینه که ما باید به ایران حمله کنیم؟

در این باره "علی قریب" ایرانی ساکن خارج، با نوشتن مطلبی، تحت عنوان "مرد خانواده منطقِ «حمله به ایران» نومحافظه کاران را به مسخره می گیرد" می گوید:«هیچ وقت فکر نمی کردم این حرف را بزنم اما مثل اینکه کارتون طنز خانوادگی فاکس یعنی "مرد خانواده"، درباره سیاست آمریکا در قبال ایران حرفهایی برای گفتن دارد.»
او در ادامه می افزاید:«فاکس کار توجیه منطق نومحافظه کاران مبنی بر جنگ با ایران را بر عهده ابلهی در ایالت رود آیلند و سگ سخنگوی الکلی اش گذاشته است. تلاشی که در اینجا برای توجیه این منطق صورت گرفته، مضحک بودن این منطق را از اساس نشان می دهد.»

عرصه سازی برای حمله به ایران کارکرد نخست این انیمیشن است که فضای ذهن کودکان را آماج خود قرار می دهد. شاید اگر هر کشور ثالثی، آمریکا را با این جملات تهدید به حمله کند پاسخی کوبنده از جانب آنها دریافت کند اما تهدید کشورهای دیگر توسط آمریکا چیزی است که در میان محصولات رسانه ای ایالات متحده بیش از حد عادی شده است!


  دیدگاه:()
نوشته شده در تاریخ   سه شنبه 89 آذر 30   در ساعت 3:13 عصر   بدست



 
________________
______
__
 
بازدید امروز : [141] ، دیروز: [115] ، کل بازدیدها:[825918]

استفـاده از مطالب این وبـلاگـ، در وبگاه های دیگر، با ذکر منبـع و البتـه حفظ امـانت، بلامانع می باشد.