سفارش تبلیغ
صبا ویژن
  • + به بعضی ها باید گفت *نقد می‌کنی یا نق می‌زنی؟!*انتقاد کردن این است که شما یک نقطه‌ى منفى را پیدا کنید، با تکیه‌ى بر نقطه‌ى مثبتى که وجود دارد، آن نقطه‌ى منفى را نشان بدهید و مغلوب کنید.اما نق زدن یعنی آدم یک نقطه‌ى منفى را بگیرد، همین طور هى بنا کند آن را تکرار کردن.
  • + "آخوند خراسانی از آقای نخودکی خواست که او را موعظه کند. آقای نخودکی گفت: آقای آخوند گفت مرنجان را فهمیدم یعنی کسی را اذیت نکنم. ولی مرنج یعنی چی ؟ چطور میتوانم ناراحت نشوم. مثلا وقتی بفهمم کسی مرا غیبت کرده یا فحش داده چطور نباید برنجم؟ اقای نخودکی گفت: علاج آن است که خودت را کسی ندانی. اگر خودت را کسی ندانستی دیگر نمی رنجی. "
  • + دقت کردین !؟ قصه‌ها واسه ” بیدار کردن ” آدما نوشته شده اما ما واسه ” خوابیدن ” ازشون استفاده می‌کنیم !
  • + خدا نکند برسیم به جایی که برایمان* « از دست دادن »* از *« دست دادن »* عادی تر شود ...
  • + بیچاره *گل فروش* تنها کسی است که،وقتی با *گل* وارد خانه میشود همه *غمگین* میشوند...
  • + بوی *دود* می آید به گمانم جمـــــاعتی پای *دنــیــــــآی مجآزی* می سوزانند عمــــــــــر خویش را!!! مارو میگه هااا :(
  • + موشی در خانه صاحب مزرعه تله موشی دید. به مرغ و گوسفند و گاو خبر داد. همه گفتند تله موش مشکل توست به ما ربطی ندارد! ماری در تله افتاد و زن مزرعه دار را گزید. از مرغ برایش سوپ درست کردند. گوسفند را برای عیادت کنندگان سر بریدند. گاو را هم برای مراسم ترحیم کشتند! و در این مدت موش از سوراخ دیوار نگاه می کرد و به مشکلی که به دیگران ربط نداشت فکر می کرد!:)
  • + مو سر زمین بودم *با تراکتور* - بعد جنگ رفتم سر همو زمین *بی تراکتور *( عباس در آژانس شیشه ای )
  • + گاهی آدم میماند بین بودن یا نبودن! به رفتن ک فکر می کنی اتفاقی می افتد که منصرف می شوی… میخواهی بمانی، رفتاری می بینی که انگار باید بـــروی! این بلاتکلیفی خودش کلــــی* جهنـــــــــــــــم* است
  • + دعای باران چرا؟ دعای صبر بخوان این روزها دلها تشنه ترند تا زمین خدایا کمی صبر ببار

کنسرت حسام الدین سراج و غضنفری به نام انصار حزب الله کرمانشاه

1- یکی از شبهای ماه مبارک رمضان چند سال پیش بود و من شبها را به مجلس حاج آقا مجتبی تهرانی می رفتم . عادت بچه ها این است که آخر جلسه سر کوچه شهید ملکی می ایستند و دیداری تازه می کنند و بعضی هایشان هم که ماشین دارند کسانی مثل مرا که بیشتر وقتها بی وسیله بودم می رسانند و ... آن شب ، آقا مرتضی گفت : تقی ! ما پس فردا  دو سه روزه داریم می ریم پابوس آقا امام رضا "ع" و چون با ماشین خودمان می رویم اگر نوار خوبی داری که گوش کنیم فردا شب برایم بیاور .

فردا شب دو نوار "وداع 1 " و "وداع 2 " از آثار سید حسام الدین سراج را برایش آوردم و توضیح دادم که سید در این دو نوار ، اشعار عمان سامانی درباره واقعه عاشورا را خوانده و بخصوص بخش تکاندهنده اش  درباره وداع امام حسین "ع" از حضرت زینب "س" است ، اما خود من آن تصنیف سوزناک ِ "غریبه" ی این نوار را دوست دارم که ظاهراً  شاعر ، حضرت مسلم را خطاب قرار داده و  مظلومیت او را توصیف می کند : چقدر آشنا می نمایی غریبه ...

چند شب بعد ، وقتی باز هم آقا مرتضی را سر کوچه دیدم گفت : چه کار کردی با ما ! حدس زدم چه می خواهد بگوید اما پرسیدم چطور مگه ؟ گفت : با این دو تا نواری که دادی ، از تهران تا مشهد و از مشهد تا تهران ، من و خانمم مثل روضه های حاج آقا مجتبی گریه کردیم . او بارها و بارها بابت معرفی و پیشنهاد این نوار تشکر کرده و در حقیقت ابراز سپاسی از سید حسام الدین سراج ِ عزیز .

همان آقا مرتضی به من گفت : بعضی از علما می گویند به آقای سراج "خواننده" نگویید ؛ "مداح" بگویید . و من یادم می آمد از شبهای دهه ?0 حاج آقا مجتبی که سید ، مشتری دائمی جلسات حاجی بود و دهه 70 که بارها او را به همراه مجید مجیدی و محسن نفر و سید مرتضی آوینی و محسن چینی فروشان و مجید قادری و برخی از هنرمندان قصه نویس و نقاش و معمار و ... در محضر یکی از علما می دیدم .

حسام الدین سراج در عرصه موسیقی مذهبی ، معنوی و نیز موسیقی ملی و انقلابی قطعا ً یکی از سابقون و جلوداران است . بی اغراق مجموعه "نازنین یار" او یکی از بهترین و فاخرترین آثاری است که در عرض ارادتی موسیقایی و البته حرفه ای به ساحت مقدس امام زمان "ع" ساخته و تولید شده است . همچنین اثر " یاد یار" او از قویترین آثار موسیقایی کشورمان در باره امام خمینی است که پس از درگذشت امام ساخته و تنظیم شده است . در زمینه جنگ و شهیدان و ... هم مجموعه نوارهای " نینوا" ی او هم اولی ترین کار و هم تقریبا ً علمی ترین موسیقی ایران در این زمینه است .

مجموعه ای از این توانمندیها و سوابق والای سراج اعم از تعهد و تخصص و اخلاص و دینداری و ولایتمداری و ... از او چهره اول موسیقی سالم کشورمان ساخته است .

2- سخت است که با اینهمه ، ببینی و بشنوی که موجودی به نام "صادق اشک تلخ" که  نام مقدس "انصار حزب الله " را به غلط ، بر بیرق بی بصیرتی و بی شعوری خود نهاده است ، به همراه کسانی که به دنبال خود راه انداخته است مانع  اجرای موسیقی سنتی سید حسام الدین سراج  در کرمانشاه  شده است ؛ کنسرتی که  به دعوت یک انجمن خیریه دانشجویی قرار بود  به مدت سه شب به مناسبت   بعثت نبی اکرم "ص"  برگزار شود و عواید آن به دانشجویان یتیم اختصاص یابد . اشک تلخ  صریحا  ضمن به عهده گرفتن مسئولیت به هم زدن این برنامه و جلوگیری از اجرای این برنامه ، علت آن را در نامه ای  به استاندار کرمانشاه " تشکیل مجالس رسمی بی بند و باری " نامیده است  ! و بدتر از آن ، این اقدام غیر قانونی و غیر شرعی و ضد اخلاقی خود را در حالی که با صد من سریشم هم قابل چسباندن نیست بر اساس بند میم وصیتنامه سیاسی - الهی امام قلمداد کرده است .

این در حالی است که بر اساس اعلام خبرنگار کیهان ، دو سه هفته پیش کنسرت موسیقی پاپ آقای احسان خواجه امیری بدون هیچ گونه مانع و محدودیتی از سوی "انصار حزب الله کرمانشاه" در همین شهر در نهایت آرامش و امنیت برگزار شد و به هیچ عنوان از سوی این جماعت به "مجلس رسمی بی بند و باری " متهم نشد . البته آقای خواجه امیری از هنرمندان خوب کشورمان محسوب می شود اما حداقل این همه سوابق انقلابی و دینی و مذهبی و نشست در محضر علما و مراجع را در کارنامه خود ندارد و شگفت آور است که سراج به چیزی متهم می شود که تمام کارهای او در جهت فرهنگسازی برای اصلاح آن است !

اظهارات خبرنگار کیهان حاکی است سراج برای این کنسرت حتی از مرکزیت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در تهران مجوز گرفته بوده و در کرمانشاه هم از شورای تأمین و پلیس و اماکن و ... هم مجوز و تأییدیه داشته است .

***

3- آقایان قوه قضاییه ! آقای شورای تأمین استان کرمانشاه و جناب آقای استاندار ! راضی نشوید که در محدوده فعالیت شما دولت در دولت تشکیل شود و افرادی خودسرانه ، قانون و رویه های حقوقی و مجوزهای صادره از سوی شما را به چیزی نگیرند و هر غلطی دلشان خواست در این کشور انجام دهند و آبروی حزب الله حقیقی که به گفته امام خمینی و مراجع بزرگوار حتی کوچکترین تخلف از قوانین حکومت اسلامی مثل عبور از چراغ قرمز را از نظر شرعی و فقهی ، "حرام" و "معصیت " می دانند را بِبَرند و دانسته و یا نادانسته وصیتنامه امام بزرگوارمان را به سخره و استهزا بگیرند و آنقدر شعور نداشته باشند که فرق یک هنرمند مسلمان انقلابی را با مثلا محمد رضا شجریان ِ این روزها را که در مصاحبه خارج از کشور خودش صریحا به امام خمینی و انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی و شهیدان بدترین توهینها را کرد نداند ! شجریانی که مجوز کنسرت خودش را از شهرداری تهران در بهترین سالن موسیقی کشور یعنی برج میلاد گرفته است آن هم درست پس از توهینهای چند هفته اخیرش در خارج کشور .

خداوندا ! شر  دوستان نادان و دشمنان دانا را به خودشان برگردان و مرا برای لحظه ای هم با آنها محشور نگردان !

 

پانوشت اول  : وقتی به حمله عده ای بی بصیرت و احمق به منزل و دفتر شیخ یوسف صانعی اعتراض کردم و از جمله این احتمال را دادم که عده ای برای خراب کردن وجهه مثبت و محبوب حزب الله دست به این اقدامات می زنند ، از سوی برخی از دوستان وبلاگ نویس حزب اللهی از جمله امید حسینی به این متهم شدم که زیادی خوشبینانه به قضایا نگاه می کنم و صریحا باید عامل این بی نظمی ها و بی قانونی ها را حزب اللهی های احمق دانست نه کسانی که می خواهند آنها را خراب کنند ، اما در این ماجرا جای هیچ گونه احتمال و حمل به صحتی نیست چرا که انصار حزب الله کرمانشاه با بی شرمی تمام رسماً مسئولیت این اقدام غیر قانونی خود را به عهده گرفته است و از این نظر زبانم پیش دوستانی چون امید حسینی ( آهستان) کوتاه است . اما آیا علی رغم این همه صراحت ، آقایان قوه قضاییه و اجرایی و مسئولان نظم و امنیت شهر کرمانشاه هم دستشان بسته است و نمی توانند برخورد قانونی با این ماجرا کنند ؟! منتظر روزهای آینده می مانیم.

پانوشت دوم : برخی از دوستان معتقدند علت بر هم زدن کنسرت گروه بیدل توسط گروه فشار مزبور ، رأی سراج به نامزدی بجز نامزد اکثریت مردم ایران بوده است . این جمله احمقانه تر از احتمال اولی است چرا که رهبر عزیز انقلاب تمامی کسانی را که در انتخابات شرکت کردند و به هر کسی از آن چهار نفر رأی دادند دارای اجر دانستند . بر این اساس هنرمندان متعهدی چون مجید مجیدی و سید حسام الدین سراج اگر چه با رأی اکثریت مردم همراه نبوده اند و ممکن است ما با نظر آنها در این زمینه همراه نباشیم ، اما آنها برای همیشه متعلق به اردوگاه هنر انقلاب اسلامی هستند بخصوص از این جهت که رأی آنروز آنها مربوط به زمانی است که رسوایی فتنه انگیزی آنان به روشنی امروز نبوده است و حتی اگر جرمی هم مرتکب شده باشند که نشده اند ، این وظیفه قوه قضاییه و مسئولان مربوط است که به جرم احتمالی آنان رسیدگی کنند نه عده ای که بدون پایبندی به قوانین حکومت اسلامی ، خودسرانه هر چه  بخواهندمی کنند .

 

مهم :بعد از سه روز تحریر : حتماً حتماً نوشته همکار خوبم آقای "ایرج نظافتی" دبیر گروه گزارش کیهان را که در وبلاگش "محله" نوشته است در این باره بخوانید . بخصوص از این نظر که نظافتی ، هم کرمانشاهی است و هم در نشریه یا لثارات الحسین وابسته به انصار حزب الله کار می کند . او معتقد است که صادق اشک تلخ ، در هیچ کدام از این دو دوره به احمدی نژاد رای نداده و بر اساس شواهد فراوان در هر دو دوره به مهدی کروبی رای داده است ! او حتی در ماههای بعد از فتنه حاضر نشده یک بیانیه کوتاه علیه کروبی صادر کند ! این نوشته مستند ، باز هم آن احتمال مطروحه در نوشته قبلیم در تخریب منزل صانعی را تقویت می کند که دشمن ( این بار دیگر دوست نادان به کار نمی برم !) برای خراب کردن حزب الله و نیروهای خط امام و رهبری ، با نام حزب الله و خط امام و رهبری اقدام می کند و به همین دلیل است که در کرمانشاه نه قوه قضایی جرئت مقابله با قانون شکنی های آشکار افراد تحت امرش را دارد و نه نیروی انتظامی و قوه مجریه و نه نمایندگان کرمانشاه در مجلس کلمه ای در این باره حرف می زنند و نه بچه های اطلاعات پا جلو می گذارند و جلوی این خودسریها را می گیرند .

نظافتی نوشته که صادق اشک تلخ  به هیچ وجه به تشکیلات اصلی انصار حزب الله ارتباط ندارد و با نشریه لثارات الحسین هم نسبتی ندارد . نوشته ایرج نظافتی عزیز را حتما ً حتماً بخوانید .

 

منبع:http://ab_o_atash.persianblog.ir/post/293

 



  دیدگاه:()
نوشته شده در تاریخ   شنبه 89 تیر 26   در ساعت 2:41 عصر   بدست



 
________________
______
__
 
بازدید امروز : [49] ، دیروز: [40] ، کل بازدیدها:[823770]

استفـاده از مطالب این وبـلاگـ، در وبگاه های دیگر، با ذکر منبـع و البتـه حفظ امـانت، بلامانع می باشد.