• وبلاگ : بر و بچه هاي ارزشي
  • يادداشت : به خاطر اسکار به شما... مي گويم
  • نظرات : 0 خصوصي ، 13 عمومي
  • ساعت ویکتوریا

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     

    سلام اول را يادم رفت و دومي را بعمد ندادم. چرا که در قبلي عبارت عليکم السلام شما طلبکارانه بود. عليکم السلام يعني آقا سلام کن! غافل از آنکه مهمتر از سلام اول آن است که سلام در لحن و متن و روح برخوردها و حرفهاي ما باشد نه يک عبارت بي روح کليشه اي.

    در مورد جمله (ايران جاي زندگي نيست) بايد دقت کرد جمله در دهان که گذاشته شده. يک آدم شکست خورده. مضمحل. ازهم پاشيده و مردد! اگر همچين شخصيتي چندهزاربار هم اين جمله را بگويد خيالتان راحت - مخاطب تاثير معکوس مي گيرد.

    موضوع فيلم دروغ نيست. پايداري انسانها در شرايط بحراني بر سر ارزشهاي خود مورد نقد قرار گرفته و زيبا اينکه تنها کسي که نهايتا از ارزشهاي خود کوتاه نمي آيد همان زن ساده ي مذهبي است. همان که از سر درد اتهام دزدي دروغ نمي گويد بلکه حقيقتي را به زبان نمي آورد. نادر هم حاضر نمي شود کبودي هاي تن پدر را سند حقانيت خود کند اما به هرحال در دوراهي مصلحت يا حقيقت وامي دهد.

    اين هم تعصب بدي است که هر جا چه چه و به به دشمني را ببينيم نتيجه بگيريم پس آنچه تحسين مي شود بد است. خير! منفورترين انسانها هم گاه براي آنکه من و شما را به جان هم بيندازند يا از اين نمد براي خود کلاهي دست و پا کنند عکس العمل هاي اينچنيني از خود بروز مي دهند. بي بي سي هم براي رد گم کردن نوددرصد راست مي گويد تا آن ده درصد زهرماري خودش را بقبولاند

    برادر من ! چه من و شما خوشمان بيايد چه نيايد از زماني که ناصرالدين شاه سينما را به اين مملکت آورد تا امروز ، اين بزرگترين افتخاري بوده که در اين عرصه نصيب اين آب و خاک شده. مملکتي که هنوز در بسياري از نقاط دنيا با افغانستان و عراق اشتباهش مي گيرند و تصور مي کنند در خيابانهاي پايتخت با قاطر و شتر رفت وآمد مي کنيم.

    پاسخ

    سلام مجدد/سلام بازهم سلام نگفتيد و جواب سلام واجب است، اگر واجب را انجام نداديد اطرافيانتان مي توانند طلبکار ‏شوند که اين که نه تنها جواب سلام واجب است، حق برادر مومنتان نيز هست، توجيه را ببينيد که چگونه شما ‏را از يک واجب باز مي دارد؟!!! ‏بخواهيد يا نخواهيد خط سير داستان اثبات ادعاي اول فيلم است يعني اين که ايران جاي زندگي نيست و اين ‏جمله ي ابتداي فيلم در انتها نتيجه گيري مي شود، بقيه ي چيزي که گفتيد از اين که يک نفر هنرکرده و ‏بالاخره از مرحله ي دروغ گفتن به مرحله ي راستش را نگفتن ارتقا يافته است هم جالب است که مي توانيد تا ‏ابد به اين مسئله افتخار نماييد.‏ديگر اين که جالب است که شما فکر مي کنيد مسئولان سياسي آمريکا و اسرائيل تازه کشف کرده اند که مي ‏توانند با تشويق نابجا بين ما دعوا راه بياندازند!!!‏افتخار که زورکي نيست برادر من! شما به اين اسکار افتخار نماييد و ما افتخار نمي کنيم، دعوا که نداريم! ‏شما به هنر اصالت بدهيد ما نمي دهيم! ما به محتوا اصالت مي دهيم! اگر در خارج تصور مي کنند که در ‏خيابانهاي پايتخت با شتر و قاطر رفت و آمد مي کنند سهل انگاري و بي مسئوليتي همين هنرمندان و سينما ‏گراني است که از هنرشان در جهت تخريب چهره ي کشورشان استفاده مي کنند نه آباديش! و اين تخريب ‏است که جايزه دارد! و به قول شما افتخار دارد!‏


    ترديد ندارم که نگاه شما از سر درد دين و ولايتمداري ست. ليکن به سبک برادران کيهاني مان ، يک وقتهايي چنان در تشخيص و قضاوت تند و مطمئن و چکشي و مطلق برخورد مي کنيد کانه خللي در زاويه ديدتان وجود ندارد و مخاطب از پشت کوه آمده و تنها شماييد که منظور فيلم را دريافته ايد و ديگران يا عاري از شعورند و يا در صف مغرضان.

    آنچه در اين اوضاع بد سياسي و باران تهمت بين المللي ، آقاي فرهادي پشت تريبون مراسم اسکار از صلح جويي و انسانيت ايراني ها و غرض ورزي دشمنان در مقابل ديد صدها ميليون بيننده گفتند خدمت بزرگي به اين ملت بود. منصف باشيم

    مضافا اينکه بنده هم با دقت و چندبار فيلم را ديده ام . خيالتان راحت باشد. بسيجي همين مساجد بوده و هستم . تير و ترکش جبهه را هم نوش جان کرده ام و بدون استفاده از سهميه ي کذايي رتبه اول کنکور اين مملکت در رشته سينما بوده ام. اينها را نوشتم که مخاطبتان را ضد انقلاب يا عقب مانده ذهني ندانيد برادرم.

    موفق باشيد.

    پاسخ

    سلام و خداقوت دوست من! ارزشي بزرگ! نفر اول کنکور! نه سلام مي فرماييد و نه عليکش را!در هر صورت جواب مرا نداديد! جمله اي که بيش از همه در فيلم روي آن تأکيد شده است اين است که ايران جاي زندگي نيست و در کنار آن بحث دروغ در ايران نيز بسيار مورد تأکيد بوده است، آيا جز اين است؟! آيا فکر مي کنيد دو جمله اي که با يک فيلم بلند سينمايي ساخته ي ايشان در تضاد است اکتفا مي نمايد! جواب سياه نمايي فيلم را مي دهد! جبرانش مي کند؟! پس به به مقامات سياسي اسرائيل و آمريکا چيست! قسمت آخر را ول کنيد جواب سوالات قبل را بدهيد لطفاً


    من با نظر شما موافقم

    بنظر من بايد فيلم بسيار ارزشمند اخراجي ها رو اسکار مي دادند که در رقابتي هوشمندانه در عرصه ي گيشه و مقبوليت مردم گوي سبقت رو از فيلم يادشده گرفت و ضمن برخورداري از تمام استانداردهاي فني و تکنيکي سينما ، براي خنداندن مخاطبش از خير باد معده ي اکبر عبدي هم نگذشت. (اشاره به بمباران شيميايي قسمت اول اخراجيها)

    محض اطلاع : قالب فيلمهايي که توي کل دنيا ساخته مي شه دنبال معرفي شخصيت هاي فيلم به عنوان نماينده هاي يک ملت نيست. شما هم خيلي نگران نباشيد. اونقدري که شما دنبال سوراخ سمبه مي گرديد آنطرفي ها هم دنبال اين اوهام نيستند.

    پاسخ

    عليکم السلام!! اين فيلم به دنبال معرفي يک شخصيت نيست، دوست من! به دنبال معرفي ايران است، اگر خواستيد دوباره نگاه کنيد. اين فيلم ايران را جاي زندگي نمي داند و البته ايران را کشور دروغ و بدبختي مي داند.

    وقتي خود وزارت ارشاد اين فيلم را نماينده ايران معرفي ميكنه اشكال را بايد در كجا يافت؟
    پاسخ

    سلا دقيقا درست ميگيد اين براي اينه که فرهنگ و هنر در جامعه ي ما در جاهايي سر ظاهر سختگيري دارن و در بيشتر جاها به باطن و محتوا کاري ندارن، ترس از متهم شدن به سياست بازي و تساهل و تسامح موجود هم در اين حوزه هم نقش خودش رو دارد.
    سلام من عرض كردم فيلم رو ديدم به طور كامل اگر نمي ديم كه نظر نمي دادم
    پاسخ

    سلام ببخشيد توي موبايل نظرتون رو خوندم جواب دادم اگه اشتباهي بوده ببخشيد.
    هم موافقم هم مخالف...اما چون اونطرفي ها اسکار دادن بهش بايد شک کنيم..چون اونا پول الکي خرج نميکنن اونم واسه هنر در ايران..فيلم قشنگي بود اما نه به اندازه اسکار..ديگه اينقد نبايد رو اين موضوع زوم کنيم چون اونايي که عاشق ترک اين ملت اند بهانه مياد دستشون که اي دادو بيداد اينا تحجر گران چش ندارن موفقيت خودشون رو هم ببينن..بزار يم مدتي خوش باشن..تا اسکار بعدي...
    سلام نمي خوام بگم فيلم از همه لحاظ عاليه نه فيلمو ديدم شايد اين نكاتي شما گفتيد درست باشه و يه مقدار در فيلم زيادي اغراق شده ولي خوبه انصافم داشته باشيم فيلم حقيقته جامعه ماست عده زيادي به خاطر اينكه فكر ميكنند بلاد فرنگ يعني مدينه فاضله از ايران ميرن يا به خاطر فقر دروغ ميگن اي واقعيت همه ما همه جورشو ديديم چراخوبي هاي فيلمو نميبينيد اينكه خانمه براي پرستاري زنگ مي زنه از دفتر مراجع ميپرسه يا نادر براي بودن پيش پدرش از همه چي ميگذره يا دختر در تمام فيلم هم راه پدره و سعي زياد ميكنه كه خانواده رو به هم برسونه در ضمن چرا ما انتقاد پذير نيستيم فيلماي خارجي دولت خودشونو زير سوال ميبرن انتقاد ميكنن از رييس جمهور از سياست هاي دولت از دزدي ها از همه چيز از پليس دكتر از فقر و ما فيلمارو پخش ميكنيم و اونها رو واقعيت ها و ضعف غربي هاميدونيم تحليل سياسي ميكنيم جالبه كه همين فيلما اسكار ميگيرن مردم اما تو مملكت ما نه هركي فيلم ساختو توش پاچه خاري كردو راجع به اونايي كه ما دوست نداريم بدو بيرا گفت فيلم فيلم ارزشيه مثل اخراجي ها3بيلط مجاني نصف قيمت 50 بار تو تلويزيون بخش ميشه با افتخار ازش حرف ميزنيم يه فيلمم مثل جدايي نادر از سيمين چون به مزاجمون سازگاز نيست هر چي دلمون مي خواد به كارگردانش ميگيم و اسكارشو مربط ميكنيم به وابسته بودن به غرب به ترويج دروغ وغيره چه خوبه شمايي كه اينجوري اين فيلمو به باد نقد ميگيري اون اخراجي ها رو هم نقد كن چي ميشه يه سوال اگر اخراجي ها جايزه اسكار ميگرفت چي ميگفتيد؟آيا نمي شد مشت محكم به دهان امريكا و اسراييل ؟
    ودر آخر اگر گستاخي كردم حرف بدي زدم معذرت مي خوام
    پاسخ

    سلام و ممنون ازنظرتون. از شما خواهشميکنم اول فيلم رو ببينيد، چون بدون ديدنش هيچ اظهار نظري نميشود کرد من هم خلاصه ي داستان را تو وبلاگ سلمان علي ع نوشتم . مشکل فيلم اين نيست که يک مشکل رو بخواد نشون بده بلکه يک مشکل رو به عنوان يک مشکل عمومي در ايران و براي تمام ايرانيها معرفي ميکنه و اين که من اصلا با مجموعه ي اخراجيها و ادعاهاي کارگردانش مخالفم و بزرگ شدن فيلم جدايي نادر از سيمين حاصل ادعاهاي مضحک دهنمکي ميدانم و نتيجه ي رقابت بي معني که ايجاد شد. در هر صورت حتما فيلم رو ببينيد، من نه کم بينم و نه دشمن ايران و موفقيتهايش. ممنون


    سلام

    نکات خوبي در اين مطلب نگاشته شده است

    اما

    فراموش نکنيم اين فيلم ابتدا مدارج عاليه ! را در همين ميهن عزيز خودمان طي کرده است و براي بار اول کاپ قهرماني را در اينجا در جشنواره 29 بالاي سر برده .. پس اينگونه منظور ميشود که اين خانه از پاي بست .يران است و در سازمانهاي سينمايي را و معاونت سينمايي وزرارت خانه ارشاد را بايد گل گرفت تا اين اراجيف و دروغ پراکني ها منتشر نشود.

    بنده هم با شما موافقم ولي اي کاش نقبي به گذشته ميزديد و تمامي کساني را که در اين سرايش دروغ سمتي داشتند عنوان مينموديد.

    بهرجهت از قلم بسيار عالي شما تشکر ميکنم و همين قدر که به موضوع اشاره فرموديد و تقريبا هم به کل مطلب اشاره نموديد قابل سپاس است.

    قلمتان پايدار

    + علوي 
    خيلي خوب بلديم از يک منتقد يک دشمن بزرگ بسازيم


    فيلمي در ژانر اجتماعي يعني قسمتي از مشکلات يک جامعه را زير ذره بين مي گذارد و آن را بدون اغراق نشان مي دهد و به نقد مي کشد
    در کشور اسلامي ما
    بهتر بگويم در کشور اسلامي عزيز ما .
    که يک رهبر دارد که مردمش به اندازه ي آسمان ها دوستش دارند
    مشکلاتي هست
    فقر هست
    اختلاف طبقاتي هست
    بي حجابي هست
    دروغ هست
    نفاق هست
    اين ها همه وجود دارد
    و يک فيلم در ژانر اجتماعي اين مشکلات را بايد نشان بدهد تا مردم کشورش را آگاه کند
    يک محصول فرهنگي نقش آگاهي دهنده را دارد
    اگر در فيلم دفاع مقدس مردي را مي بينيم که جانباز است ولي در حال حاضر جنگ و شهدا را تمام شده مي بيند . . . .
    اين يک مشکل اجتماع ماست
    آقاي . . .
    بايد ببينيم و بشنويم و چاره سازي کنيم
    به خدا قسم تبديل يک منتقد اجتماعي به يک دشمن ملت
    اشتباه است
    افراط است
    نمي گم ميانه روي
    نمي گم نفاق
    نمي گم بي خيال اين چيزها شدن
    اما فيلم جدايي را به عنوان يک فيلم اجتماعي مي توان ديد که قسمتي از مشکلات جامعه ي ما را که اسلامي است و مردمش هنوز کمتر توجهي به ان دارند نشان مي دهد
    همه ي ما مي دانيم که جامعه ي ما دچار مريضي بي تفاوتي است
    دچار مريضي بي خيالي است
    دچار مريضي دروغ است
    و اين را بايد پذيرفت
    و البته براي آن چاره اي ساخت . . . . .
    درست است کارگردان فيلم اشتباهاتي کرده و يا کارهايي که نبايد اما
    درست نيست که اين طور رفتار کنيم
    همين

    از يک منتقد دشمن نسازيم . . . .
    دفع حداقلي و جذب حداکثري




    علي همراهتون . . . . .
    يا علي
    پاسخ

    سلام و ممنون ازنظرتون. مشکل فيلم اين نيست که يک مشکل رو بخواد نشون بده و راه حلش رو بلکه يک مشکل رو به عنوان يک مشکل عمومي در ايران و براي تمام ايرانيها معرفي ميکنه و اين که مشکل رو حل نشدني و فقط با مهاجرت قابل تحمل ميدونه، اين با آن چيزي که شما اشاره کرديد فرق ميکند، اين که کسي بگويد در ايران دروغ هست با اين که بگوييد در ايران همه دروغ ميگويند و يا اين که اثبات کند ايران جاي زندگي نيست و آن را صراحتا ونه فقط بازبان هنر بيان ميکند بسيار متفاوت است و اي کاش شما فيلم را داده باشي که اينطور مشروح پاسخ داده اي و در هر صورت از نظرت ممنونم.
    + نه كه نيست ؟ 
    نه که نيست ؟
    سلام:متاسفانه وقتي يک ارزشي در عرصه سينمايي واقعيت را بيان ميکند همه به او ميتوپند و او را مجبور به عذر خواهي ميکنند آن وقت يک بي ارزشي رو بوسي ميکند با نامحرم و دشمن اسلام ارزشي شناخته ميشود بازيگر زن با لباس عروس به روي سن ميرود و ارزشي شناخته ميشود!بازيگر زن لخت ميشود و عور جلوي دوربين مياد ارزشي شناخته ميشود!نکند به تازه گي در فرهنگستان ادب معناي ارزش و ضد ارزش عوض شده که ما نميدانيم؟
    وا اسفااااااااااااااا!!
    درد دل يک آدم ارزشي بود:))
    پاسخ

    سلام و ممنون
    سلام
    نقد جالبي بود
    موفق باشيد
    بوي سيب
    پاسخ

    سلام و خداقوت
    کاربر گرامي، سلام
    در تاريخ پنج شنبه 11 اسفند 90 نوشته (به خاطر اسکار....) شما به فهرست نوشته هاي برگزيده در مجله پارسي نامه افزوده شده است. اميدواريم هميشه موفق باشيد.