• وبلاگ : بر و بچه هاي ارزشي
  • يادداشت : مرگ بر آب عسل
  • نظرات : 1 خصوصي ، 6 عمومي
  • درب کنسرو بازکن برقی

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     

    با سلام.

    گرچه مطلب جنابعالي حاوي يک نکته نهفته بود وآن هم سر و کار داشتن برخي از افراد بيسواد با طب سنتي که در جاي خود پسنديده است، اما هرگز فراموش نکنيد که امروزه درمراکز علمي جهان درمانگاه ها و موسسات بسياري فراهم آمده اند که بر اساس الگوهاي طبيعي به درمان مشغولند. استقبال ازاين مراکز به علت کم اثر شدن درمانهاي کلاسيک هر روز بيش از روز پيش است. در مورد مصرف شير هم کاش کمي مطالعه ميکرديد و بي محابا به تکفير نمي پرداختيد. اينجانب با تجربه سي ساله در امر تغذيه طبيعي اتفاقاً از منکران مصرف شير و تبليغات آن به گونه کنوني هستم.
    راستي يک سوال، مي دانيد چه قشري از جامعه بيش از ديگران عمر مي کنند؟ مطمئناً نمي گوييد پزشکان.چرا؟

    پاسخ

    من در مرد شير به سيره حضرت علي ع اشاره کردم و با همين دليل منع شير را زير سوال بردم. بحث طب سنتي نيز نبايد در زمان ابن سينا متوقف شود بلکه بايد به صورت کاملا علمي ادامه يابد و حريمها و حرمتها هم بايد حفظ شود.

    بهتر است در عنوان مطلب تجديد نظر نماييد...

    از انجاييکه در قران صراحتا امده است که عسل شفا است يحتمل درست استفاده نکردن از ان منظور شما بوده اما دست روي چيزي گذاشتيد که به نظرم بايد در نوشتار تعديل شود تا با ارزشهاي ما ضد ارزشيها سو استفاده نکنند...

    کاش مثالي ديگر غير عسل ميزديد ....مثالهاي فراواني براي انچه مدنظر شماست وجود دارد اين بد سليقگيست که عسل را انتخاب نموديد.....فقط از ان جهت که ما از بطون قران بيخبريم...

    و با توجه به تجربه اين عسلي که مادربزرگ شما مصرف کردنداحتمالا از ان نوع است که با شکر مخلوط شده نه عسل ناب و اصل!!!!!!

    پاسخ

    سلام و ممنون از نظرتان. يقينان قصد هتک حرمت به قرآن و روايات نداشته ام و اگر مطلبم را مطالعه کرده باشيد دقيقا از جايي که تجويز نابجا صورت گرفته و موجب مشکل شده است من نسبت به عسل نه، بلکه نسبت به عنوان آب عسل موضع گرفتم. عسل و هر درمان ديگري تجويز خاص و علمي مي خواهند. اين که چون عسل شفا است هرجا و بهر ميزان مصرف شود خوب است صحيح نيست. مثلا کسي که فشار بالا است مثل مادر بزرگ من، نبايد بيمحابا عسل برايش تجويز شود. پس اين تيترم شايد به نوعي لازم هم باشد، تا اين نگاه را به چالش بکشم و مطالعه مطلبم هم همانطور که شما فرموديد اين مطلب را ميرساند که بحث بر استفاده ي نابجاست. درمان سرطان آن هم در مراحل نهايي با عسل را اگر شما هم در مورد يک بيمار ببينيد مثل من احساس ميکنيد بايد اين موضوي را با جديت به چالش کشيد والبته بحث فقط عسل نيست بلکه موارد ديگري هم شايع است.
    کاربر گرامي، سلام
    در تاريخ سه شنبه 24 مرداد 91 نوشته (مرگ بر آب عسل) شما به فهرست نوشته هاي برگزيده در مجله پارسي نامه افزوده شده است. اميدواريم هميشه موفق باشيد.
    + sadra 
    حجاب اجباري از ديدگاه آقاي پناهيان
    حتما ببينيد مطالب خوبي بيان کردن
    www.emaad.parsiblog.com نسبت ما با مصر. نظر فراموش نشه