سفارش تبلیغ
صبا ویژن
  • + به بعضی ها باید گفت *نقد می‌کنی یا نق می‌زنی؟!*انتقاد کردن این است که شما یک نقطه‌ى منفى را پیدا کنید، با تکیه‌ى بر نقطه‌ى مثبتى که وجود دارد، آن نقطه‌ى منفى را نشان بدهید و مغلوب کنید.اما نق زدن یعنی آدم یک نقطه‌ى منفى را بگیرد، همین طور هى بنا کند آن را تکرار کردن.
  • + "آخوند خراسانی از آقای نخودکی خواست که او را موعظه کند. آقای نخودکی گفت: آقای آخوند گفت مرنجان را فهمیدم یعنی کسی را اذیت نکنم. ولی مرنج یعنی چی ؟ چطور میتوانم ناراحت نشوم. مثلا وقتی بفهمم کسی مرا غیبت کرده یا فحش داده چطور نباید برنجم؟ اقای نخودکی گفت: علاج آن است که خودت را کسی ندانی. اگر خودت را کسی ندانستی دیگر نمی رنجی. "
  • + دقت کردین !؟ قصه‌ها واسه ” بیدار کردن ” آدما نوشته شده اما ما واسه ” خوابیدن ” ازشون استفاده می‌کنیم !
  • + خدا نکند برسیم به جایی که برایمان* « از دست دادن »* از *« دست دادن »* عادی تر شود ...
  • + بیچاره *گل فروش* تنها کسی است که،وقتی با *گل* وارد خانه میشود همه *غمگین* میشوند...
  • + بوی *دود* می آید به گمانم جمـــــاعتی پای *دنــیــــــآی مجآزی* می سوزانند عمــــــــــر خویش را!!! مارو میگه هااا :(
  • + موشی در خانه صاحب مزرعه تله موشی دید. به مرغ و گوسفند و گاو خبر داد. همه گفتند تله موش مشکل توست به ما ربطی ندارد! ماری در تله افتاد و زن مزرعه دار را گزید. از مرغ برایش سوپ درست کردند. گوسفند را برای عیادت کنندگان سر بریدند. گاو را هم برای مراسم ترحیم کشتند! و در این مدت موش از سوراخ دیوار نگاه می کرد و به مشکلی که به دیگران ربط نداشت فکر می کرد!:)
  • + مو سر زمین بودم *با تراکتور* - بعد جنگ رفتم سر همو زمین *بی تراکتور *( عباس در آژانس شیشه ای )
  • + گاهی آدم میماند بین بودن یا نبودن! به رفتن ک فکر می کنی اتفاقی می افتد که منصرف می شوی… میخواهی بمانی، رفتاری می بینی که انگار باید بـــروی! این بلاتکلیفی خودش کلــــی* جهنـــــــــــــــم* است
  • + دعای باران چرا؟ دعای صبر بخوان این روزها دلها تشنه ترند تا زمین خدایا کمی صبر ببار

مرگ بر آب عسل

 

مدتی است که طب سنتی به عنوان تخصصی برای پزشکان مطرح شده و مورد استقبال ایشان نیز قرار گرفته است اما در کنار این شاخه ی کاملاً علمی و تخصصی برخی افراد که فاقد سواد پزشکی روز دنیا هستند به اتکای برخی کتب پزشکی سنتی قدیمی و برخی احادیث، بدون این که به علم پزشکی و علم حدیث تسلطی داشته باشند شروع کرده اند به نسخه پیچی از نوع طب سنتی. متأسفانه cd  و نوار و کتاب هم منتشر کرده اند و مردم عادی هم که بعضاً از بی انصافی و غرور برخی پزشکان خسته شده اند به این افراد پناه آورده اند. این قدر این به ظاهر متخصصان طب سنتی، راحت و ساده صحبت می کنند که همه بتوانند احساس پزشک سنتی بودن پیدا کنند و یا به این طب اعتماد پیدا کنند، این افراد به راحتی مصرف شیر را که به عنوان یک شاخص از سلامتی جوامع و به عنوان یک سنت در سیره ی اهل بیت بوده است را زیر سوال می برند و یا  به این دلیل که برگ چای را آفت و یا حیوان نمی خورد، چای سیاه و یا چای سبز را که برای بیماری های قلبی و عروقی به مثابه ی یک درمان و یا پیشگیری به شمار می رود را به صورت قطعی و با حالت سخره آمیزی ممنوع می کنند و اصلاً به این اصل ساده توجهی ندارند که این چای مورد استفاده در اثر تخمیر و فرایند فرآوری دیگر همان فرمول برگ چای را ندارد.
متأسفانه همه فهم صحبت کردن این بی سوادان در حوزه ی طب سنتی، کار را به جایی رسانده که دکان های زیادی برای این آشفته بازار ایجاد شود. چندی پیش یک بیمار سرطانی را که در مرحله ی شیمی درمانی ناگهان به مدت یک ماه، درمانش را رها کردن بود دیدم که با توجه به وخامت شدیدی که پیدا کرده بود دیگر هیچ پزشکی حاضر به پذیرش ریسک درمان و حتی جراحی وی نبود و اگر نبود دلسوزی یکی از جراحان حاذق رشت، احتمالاً ایشان اصلاً اکنون در قید حیات نبودند، مورد دیگر که همین دیشب برایم اتفاق افتاد این بود که سری به خانه ی مادر بزرگم زدم و دیدم که پایش ورم کرده بود و گفتم برویم دکتر ولی ایشان گفتند که کسی به من تجویز کرده که آب عسل بخورم و اکنون تحت درمان هستم ولی با اصرار ایشان را به دکتر بردم و دکتر بعد از گرفتن فشار گفت که ایشان فشارش خیلی بالا رفته و با آن که قرص فشار می خورد ولی باید داروهای شدیدتری را برای این وضعیت مصرف کند و آنجا بود که علی رغم علم بر شفابخش بودن عسل، از دست برخی بی مسئولیت های بی سواد در دلم گفتم مرگ بر آب عسل، مرگ بر عسل درمانی؛ و امروز که با مادربزرگم تماس گرفتم ایشان گفت که با مصرف همین یک روز داروهای جدید و ترک آب عسل، الحمدلله حالش به سوی صحت رفته است.
شما را به خدا اگر کسی را دوست دارید، راه های علمی را برای درمانش در پیش بگیرید حال می توانید با بهره گیری پزشکان متخصص در طب سنتی و یا طب غربی این کار را بکنید ولی شما را به خدا این cd ها و کتاب ها و نسخه های بی سوادها را مورد اتکا قرار ندهید که ندانم کاری در درمان همیشه قابل جبران نخواهد بود. 

مطلب مرتبط از خودم:رعایت حریم طب سنتی

میهمان عزیز شما ممکن است از سایت دیگری به اینجا لینک شده باشید، در صورت تمایل به   صفحه ی اصلی وبلاگ مراجعه نمایید، مطالب وبلاگ به صورت مستمر به روز می شود.



  دیدگاه:()
نوشته شده در تاریخ   سه شنبه 91 مرداد 24   در ساعت 12:41 صبح   بدست سیاوش آقاجانی



 
________________
______
__
 
بازدید امروز : [50] ، دیروز: [130] ، کل بازدیدها:[826121]

استفـاده از مطالب این وبـلاگـ، در وبگاه های دیگر، با ذکر منبـع و البتـه حفظ امـانت، بلامانع می باشد.