سفارش تبلیغ
صبا ویژن
  • + به بعضی ها باید گفت *نقد می‌کنی یا نق می‌زنی؟!*انتقاد کردن این است که شما یک نقطه‌ى منفى را پیدا کنید، با تکیه‌ى بر نقطه‌ى مثبتى که وجود دارد، آن نقطه‌ى منفى را نشان بدهید و مغلوب کنید.اما نق زدن یعنی آدم یک نقطه‌ى منفى را بگیرد، همین طور هى بنا کند آن را تکرار کردن.
  • + "آخوند خراسانی از آقای نخودکی خواست که او را موعظه کند. آقای نخودکی گفت: آقای آخوند گفت مرنجان را فهمیدم یعنی کسی را اذیت نکنم. ولی مرنج یعنی چی ؟ چطور میتوانم ناراحت نشوم. مثلا وقتی بفهمم کسی مرا غیبت کرده یا فحش داده چطور نباید برنجم؟ اقای نخودکی گفت: علاج آن است که خودت را کسی ندانی. اگر خودت را کسی ندانستی دیگر نمی رنجی. "
  • + دقت کردین !؟ قصه‌ها واسه ” بیدار کردن ” آدما نوشته شده اما ما واسه ” خوابیدن ” ازشون استفاده می‌کنیم !
  • + خدا نکند برسیم به جایی که برایمان* « از دست دادن »* از *« دست دادن »* عادی تر شود ...
  • + بیچاره *گل فروش* تنها کسی است که،وقتی با *گل* وارد خانه میشود همه *غمگین* میشوند...
  • + بوی *دود* می آید به گمانم جمـــــاعتی پای *دنــیــــــآی مجآزی* می سوزانند عمــــــــــر خویش را!!! مارو میگه هااا :(
  • + موشی در خانه صاحب مزرعه تله موشی دید. به مرغ و گوسفند و گاو خبر داد. همه گفتند تله موش مشکل توست به ما ربطی ندارد! ماری در تله افتاد و زن مزرعه دار را گزید. از مرغ برایش سوپ درست کردند. گوسفند را برای عیادت کنندگان سر بریدند. گاو را هم برای مراسم ترحیم کشتند! و در این مدت موش از سوراخ دیوار نگاه می کرد و به مشکلی که به دیگران ربط نداشت فکر می کرد!:)
  • + مو سر زمین بودم *با تراکتور* - بعد جنگ رفتم سر همو زمین *بی تراکتور *( عباس در آژانس شیشه ای )
  • + گاهی آدم میماند بین بودن یا نبودن! به رفتن ک فکر می کنی اتفاقی می افتد که منصرف می شوی… میخواهی بمانی، رفتاری می بینی که انگار باید بـــروی! این بلاتکلیفی خودش کلــــی* جهنـــــــــــــــم* است
  • + دعای باران چرا؟ دعای صبر بخوان این روزها دلها تشنه ترند تا زمین خدایا کمی صبر ببار

دوتجویز جدید برای رمضان

شکر خدا در کتب مختلف مذهبی اعمال و مناسک معتبر و مستند مختلفی برای روزها و شبهای ماه مبارک رمضان وارد شده است و از این حیث هر کسی می تواند به فراخور حال و هوا و حوصله ی خودش بخش هایی از آن ها را انتخاب و حتی المقدور بر آن ها مداومت کند، اما آنچه که من قصد پرداختن به آن را دارم شاید خارج از آنها باشد:
1- دوستان عزیز، در این ماه مبارک پیشنهاد حقیر این است که هر طور و از هر برنامه که می توانید بزنید، بزنید ولی هرشب سخنرانی آقای قرآئتی را به همراه خانواده گوش کنید. اگر این سخنرانی با بهترین سریال طول تاریخ هم برخورد داشت، از همان شب اول سریال را بی خیال شوید قبل از این که کسی در خانواده تان آلوده اش بشود، بگذارید این منبر جذاب و مؤثر خانه شما را به مسجدی پویا تبدیل نماید.
2- در این ماه مبارک یک عمل را به اعمالتان اضافه کنید و آن هم مهربانی دلسوزانه و مسئولانه نسبت به اطرافتان است. این نوع مهربانی از نوع مهربانی های انباء است. این نوع مهربانی یعنی دلسوزانه و مسئولانه، همان است که نمی گذارد انسان پشت سر برادر خود صحبت بگوید، همان است که نمی گذارد به کسی تهمت بزنیم، همان است که نمی گذارد به پدرومادر و همسر و فرزندان نازکتر از گل بگوییم، این محبت همان است که نمی گذارد کسی را بی دلیل برنجانیم، این محبت همان است که اگر با امربه معروف همراه شود سنگ را تربیت می کند، تأثیر این محبت همان تأثیراست که محکمترین کوه های دنیا هم تاب امانتش را نیاوردند، این محبت بیش از هر کسی خودمان را مشرف به محبت الهی می کند.



  دیدگاه:()
نوشته شده در تاریخ   شنبه 91 تیر 31   در ساعت 8:40 صبح   بدست سیاوش آقاجانی



 
________________
______
__
 
بازدید امروز : [19] ، دیروز: [95] ، کل بازدیدها:[826905]

استفـاده از مطالب این وبـلاگـ، در وبگاه های دیگر، با ذکر منبـع و البتـه حفظ امـانت، بلامانع می باشد.