• وبلاگ : بر و بچه هاي ارزشي
  • يادداشت : کاش رييس جمهور هم تشکر کند
  • نظرات : 1 خصوصي ، 9 عمومي
  • درب کنسرو بازکن برقی

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    + منتقدبزرگ 
    نچ نشد...

    باز رفتي سر پله اول... من توضيحات و دلايل اينکه بايد رفراندوم برگزار بشه رو نوشتم... نزديک به 60 ميليون نفر از مردم ايران در اون رفرندم نبودند... آيا اين 60 ميليون حق ندارند در رفراندمي نظرشون رو در مورد قبول يا رد اين حکومت بدند؟..... حرف خميني تون رو هم قبول نداريد؟....

    يه نگاهي به جامعه بندازي متوجه ميشي که اين 2 درصد موافقان نظامند يا مخالفينش.... البته اگر بخواي با واقعيت روبرو بشي...

    در آمريکا هر 4 سال يک بار کل سيستم عوض مي شه....ولي در جمهوري اسلامي يک راس مادام العمر وجود داره و اکثر ارکان نظام هم منصوبشند...

    در مورد انتخابات هاي جمهوري اسلامي سه ماه پيش يه پست گذاشتم که کامل اينجا مي گذارمش....شعر آخرش رو هم بخون...

    "چند روز پيش در اخبار راديوي جمهوري اسلامي ميگفت که در انتخابات مجلس فرانسه، حضور مردم بسيار ضعيف بوده و 42 درصد واجدين شرکت نکردند.
    توجه داشته باشيد که چقدر آموزش حرفه اي ديده اند که خبرها رو چطور بپيچانند و به خورد مردم بدند. نميگه 58 درصد شرکت کردند، ميگه 42 درصد شرکت نکردند.

    (توي پرانتز بگم که در انتخابات رياست جمهوري فرانسه حدود 80 درصد از واجدين شرايط، در انتخابت شرکت کردند. همان رقمي که رسانه هاي جمهوري اسلامي رو همچون خر در گل گير انداخت و از ذکرش خودداري کردند. چون براشون خيلي تلخ بود)

    ***

    انتخابات هم انتخاباتي که توي جمهوري اسلامي برگزار ميشه

    قدرت خدا 64 درصد مياند پاي صندوق راي!!
    از اين 64 درصد قسمت اعظمش افراد «في سبيل المُهر»* هستند که در راه خوردن مهر روي شناسنامه مياند راي ميدند

    ***

    خب اگر 58 درصد مشارکت در فرانسه، «بسيار ضعيف» محسوب ميشه، پس قاعدتا 64 درصد(در ايران) هم که فقط 6 درصد بيشتره، بايد مشارکت«ضعيف» حساب بشه.

    فارغ از «کميت»، «کيفيت» شرکت کنندگان و دليل مشارکتشون هم زمين تا آسمون در کشورهاي آزاد و کشوري مثل ايران فرق ميکنه. در ايران همانطور که گفتم قسمت قابل توجه اي از مردم براي خوردن مهر روي شناسنامه هاشون ميرند ولي در کشوري مثل فرانسه فرد شرکت کننده از ترس اينکه مبادا فرداي انتخابات اين عدم وجود مهر روي شناسنامه اش ممکنه شغلش رو به خطر بندازه يا در استخدامش مشکل ايجاد کنه يا يارانه اش رو قطع کنه يا فلان و چنان نميره راي بده. در اونجا «ترسي» از عواقب نخوردن اين مهر وجود نداره.

    حالا اين ترسي که در ايران بين مردم هست يا ترسي با دليل است و ترسي واقعيست يا بي دليل هست رو کاري نداريم. به هر حال موضوع در اصل وجود اين ترس است و ترسي است که وجود دارد و مانند دستي نامرئي يقه مردم را ميگيرد و آنها را به پاي صندوق ميکشاند. همانطور که در کره شمالي به گفته رژيمش «99 درصد» واجدين در فلان انتخابات شرکت کردند که به نظر من آماري واقعي هست چون با اون وضعي که در اون کشور حاکم هست و ترس مردم فلک زده اونجا، اگر غير از اين مقدار برند راي بدند تعجب برانگيز هست و کسي جرات شرکت نکردن رو نداره. و همانطور که در رژيم صدام گفته ميشد 99 درصد در فلان انتخابات شرکت کردند.

    در رژيمي که برادر کوچکه کره شمالي هست(جمهوري اسلامي) هم نه به شدت کره شمالي، ولي ترس از نخوردن مهر وجود دارد.

    ***

    ولي اگر آن 99 درصد شرکت کننده کره اي، اعتباري به رژيم کره داد و با اونهمه بدبختي و گرفتاري اقتصادي و خفقان و سرکوب ، بيانگر حمايت مردم کره از اون رژيم بود، تعداد مشارکت مردم ايران هم هر چقدر که باشد بيانگر حمايت از رژيم جمهوري اسلامي هست و اعتباري به اين رژيم ميدهد!

    پس بايد به انتخابات در رژيمهاي اينچنيني، اينچنين نگاه کرد و به خود گفت که در رژيمهاي اينچنيني مردم حتي تا 99 درصد هم ممکن هست شرکت بکنند ولي جاي شادي براي رژيم و حاميانش نيست. چون دلايل شرکت مهم هست که همانطور که توضيحش در اين چند خط داده شد، «با توجه به ماهيت و عملکرد اين رژيمها» ، مسلما شرکت اکثريت مردم، محض رضاي رژيم و به طرفداري از اون نبوده است.

    ***

    اين دستهاي نامرئي ِ ترس در رژيمهاي اينچنيني است که اکثريت مردم را به پاي صندوق ميبرد و نه خزعبلاتي که مقامات جمهوري اسلامي ميگند از قبيل»حمايت از نظام» و زدن «مشتي محکم» بر دهان استکبار و استعمار.

    راستي ميدونستيد در دور دوم فقط 16 درصد شيرازي ها شرکت کردند و فقط 20 درصد اصفهانيها؟
    ***

    * اين اصطلاح «في سبيل المُهر» رو خودم ساختم

    به اندازه يه کتاب که در مورد انتخاباتهاي جمهوري اسلامي نوشته بشه همين يک عبارت حرف توش هست.
    کجاش رو ديدي خواهر جان/برادر جان

    يه شعرم کامنتر بزرگ در مورد ماهيت راستين انتخابات در جمهوري اسلامي گفته:

    في سبيل المُهر و يارانه*ميدهم راي، نيست مرا چاره
    گرچه لعن رژيم در دلم است*ترس راند مرا به بيراهه(به پاي صندوق)
    دلخوشست اين رژيم به اين بازي*گويمش ساده اي تو ديوانه
    گر نترسي بذار يه رفراندم*تا زنم مشت ترا بر آن چانه"
    پاسخ

    جالب است! شما از من ايراد مي گيريد که رفتيم خانه اول و بحثم را هم جواب نمي دهي! من گفتم کشورهاي ديگر که مشارکتشان هم کمتر از ايران است مگر هر چند سال رفراندوم انجام مي دهند؟! مگر سيستم حکومت را عوض مي کنند؟! يا فقط بحث انتخاب فرد و حزب است، شما اين بحثم را اصلاً نشنيده گرفتيد و بحث را برديد به ترفندهاي رسانه اي که البته اينهايي که گفتيد هم دروغ رسانه اي نبود بلکه ترفند بود که البته قبول ندارم ولي بحث تقلب در انتخابات دروغ رسانه هاي آنها بود. راستي شما درايران زندگي نمي کني! اگر مي کردي مي فهميدي که در ايران براي مهر رأي نمي دهند، نشانش هم اينکه مگر براي راهپيمايي هم در شناسنامه مهر مي زنند که مردم به راهپيمايي مي آيند؟! شما در ايران زندگي نمي کني وگرنه با اين اشرافتان در مسائل رسانه اي مي دانستيد که "في سبيل المهر" نه تنها لغتاً ساختگي است بلکه مفهوما هم ساختگي است. شما به مردم ايران که ملتي قهرمان و مقاومند تهمت مي زنيد و توهين مي کنيد که از ترس رأي مي دهند و حال اين که همين مردم پرشورترين شجاعترين ملت جهان هستند. شما به ظاهر به دموکراسي اعتقاد داري چرا که شما هم بحث کيفيت رأي را داريد و کميت را ملاک نمي دانيد. جالب است خودتان به مفاهيم ساختگي غرب مانند دموکراسي اعتقاد نداريد و تنها جايي آنها را مي پذيريد که در تأييد مشربتان باشد. اينبار اگر خواستي جوابم را بدهي زحتم را زياد نکن تا دوباره حرفي را که پاسخ نداده اي برايت تکرار کنم، براي اين که بحث به پيش برود با دقت پاسخ دهيد.