• وبلاگ : بر و بچه هاي ارزشي
  • يادداشت : ولايت فقيه، بدعت يا ابداع؟!
  • نظرات : 1 خصوصي ، 17 عمومي
  • mp3 player شوکر

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    + منتقدبزرگ 
    "ليکن ما مي دانيم که براساس دستور امامان مان، مردم در زمان غيبت بايد به علما و فقها مراجعه کنند"
    اگر اين احاديث جعلي هم نباشند، رجوع به ملا براي سوال در مورد حيض و نفاس و عرق شتر نجاستخوار و اين جور چيزا کجا و بر تخت سلطنت نشستن و سلطان قدر قدرت شدنش کجا؟ شگفتا!!

    ولايت فقيه يک اختراع ويران گر توسط خميني و بعضي ديگر از ملايان بود... همانطور که اختراع بمب اتمي ويرانگر بود، اختراع ولايت فقيه هم ويرانگر بود...
    ***
    راستي خميني چرا در نوفل لوشاتو اينقدر چاخان کرد؟ از اينکه من پستي در اختيار نمي گيرم و روحانيت کاري به پست و مقام ندارند و اين آزاده و اون آزاده و از اين حرفا...

    در کتاب کشف الاسرارش هم گويا يه چيزايي در اين مورد نوشته بوده.
    خميني در کشف الاسرار "از سخنان ما تا اينجا نتيجه گرفته شد که روحاني نبايد به شغل ديگري غير از روحانيت که بسط تقوي و توحيد و پخش و تعليم قانون‌هاي آسماني و تهذيب اخلاق توده‌است بپردازد"
    پاسخ

    آقاي منتقد بزرگ اگر چه تجربه مباحثه با شما به من ثابت کرده است که اگر حرف حقي را که شما هم قبول داريد بزنم بازهم عصبي تر مي شويد ولي اين دليل نمي شود که نگويم بالاخره ما تربيت يافتگان همان امام خميني هستيم: وقتي کاري يا حرفي اشتباه است نبايد پايش ايستاد بايد اصلاح کرد حتي اگر موجب سوءاستفاده منتقدان شود. بحث اشتغال روحاني را من برعکس شما مي گويم، روحاني بايد وسيله ي ارتزاقش از روحانيتش جدا باشد اين شيوه شيوه ي شهيد مطهري بود من مي گويم روحاني نبايد از نماز جماعت و منبر و روضه ارتزاق کند مگر روحانيوني که کارشان صرفاً علم آموختن به ديگران است مثل اساتيد دانشگاه و حوزه. راستي ما به کرسي ولايت فقيه تخت سلطنت نمي گوييم، همانطوري که به کرسي نبي و امام نمي گوييم. ولايت فقيه بايد ساده زيست باشد و از زندگي اشرافي پرهيز کند که مي کند، وصله ي سلطنت نه به امام خميني و نه به امام خامنه اي نمي چسبد، اگر چه شما در هر روز و پاي هر وبلاگ تکرارش کنيد.