• وبلاگ : بر و بچه هاي ارزشي
  • يادداشت : ولايت فقيه، بدعت يا ابداع؟!
  • نظرات : 1 خصوصي ، 17 عمومي
  • چراغ جادو

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    + منتقدبزرگ 
    مي گويم روحاني نبايد از نماز جماعت و منبر و روضه ارتزاق کند مگر روحانيوني که کارشان صرفاً علم آموختن به ديگران است مثل اساتيد دانشگاه و حوزه.

    بالاخره بايد ارتزاق کند يا نبايد ارتزاق کند؟ در ضمن فقط بحث ارتزاق هم در ميان نبود و بحث تصدي شغل در ميان بوده. اگر نبايد ارتزاق کند و شغل ديگري را تصرف کند، پس چرا حکومت شده، حکومت آخوندي؟و از وکيل و وزير و نماينده مجلس و هر جاي ديگه آخونده متصدي پست و مقامند؟!
    بحث اشتغال روحاني را من برعکس شما مي گويم
    بر عکس من؟ مگر من نظري در مورد نوع شغل روحانيون گفتم؟ من فقط اظهار نظر خميني رو نقل کردم.
    ما به کرسي ولايت فقيه تخت سلطنت نمي گوييم
    خب چون شما نمي گوييد دليل نمي شه که اينجوري نباشه...در ضمن شما از سلطنت فقط تاج و تختش در نظرتون هست؟ من منظورم قدرت و اختياراتش بود و در تناقض بودن آن با گفته هاي نوفل لوشاتوي خميني...
    پاسخ

    قدرت و اختيارات اگر در خدمت اسلام و انسان باشد هيچ ايرادي ندارد و پسنديده نيز هست به خصوص وقتي که بداني اگر شما قدرت را در خدمت خدا و دين و مردم نگيري کسان ديگري در خدمت بي ديني و لاقيدي مي گيرند. روحاني هم بايد ارتزاق کند و اصلاً روحاني بودن نبايد شغل محسوب شود، اين نه تنها عقيده من بلکه عقيده بزرگان دين من جمله شهيد مطهري بوده است البته همانطور که گفتم مگر روحاني که تمام وقتش را در خدمت تحصيل و آموزش گذاشته است. روحاني هم بايد شغل داشته باشد و خدمت کند، البته نه اين که شغلي را اشغال کند بدون اين که نفعي در آن داشته باشد بلکه خودش بايد کلاهش را قاضي کند که آيا در آن جايگاهي که اشغال کرده است بدرد دين و مردم مي خورد يا نه فقط باعث خراب تر شدن کارها مي شود. ضمناً حکومت، حکومت آخوند نيست، هم روحاني نماينده مجلس هست و هم غير روحاني، در تمام مسئوليت ها همينطور است. ولي شما اصرار داريد که اصلاً روحاني نبينيد، دين در حکومت نقش نداشته باشد و بالعکس بي ديني در حکومت حرف اول را بزند.